تبلیغات
تردمیل باشگاهی - چند توصیه پیش از خرید دستگاه تردمیل
چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395  10:02 ق.ظ

بررسی های آماری نشان می دهد بیشتر افراد در میان وسایل ورزشی خانگی مایل به خرید تردمیل هستند زیرا تردمیل شبیه ساز پیاده روی و دویدن به حالت طبیعی ست که مورد علاقه بسیاری می باشد. با هر بار استفاده از تردمیل بدن شما توانایی بیشتری برای تمرین طولانی تر و سخت تر با این وسیله ورزشی را کسب می کند. نکاتی که باید پیش از خرید تردمیل به آن توجه کرد به شرح ذیل است:

چند توصیه پیش از خرید دستگاه تردمیل

وزن: تردمیل انتخابی شما باید به گونه ای باشد که توانایی تحمل وزنی بیش از وزن شما را داشته باشد، زیرا هنگام دویدن بر روی آن فشار وارده به دستگاه از وزن واقعیتان بیشتر است.

قیمت: از نکات مورد اهمیت در هنگام انتخاب تردمیل قیمت آن است ،حتما توجه کنید تا دستگاه انتخابی شما در رنج قیمت خودش دارای بالاترین کاربرد و بیشترین توانایی ها باشد.

قدرت موتور: از آنجایی که در تردمیل ها موتور دستگاه قسمتی ست که بیشترین کار را انجام می دهد و فشار اصلی بر روی آن است، حتما به هنگام خرید باید به توان آن توجه کرد. مثلاٌ برای کسانی که تقریبا به مدت طولانی از دستگاه استفاده می کنند ترمیلی با موتور 2 تا 3 اسب بخار انتخاب مناسبی است.برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در این زمینه می توانید با کارشناسان ماتماس بگیرید.

داشتن گارانتی نیز موضوعی حائز اهمیت محسوب می شود که باید حداقل یک سال باشد.موتور تردمیل هایی که با برق دی.سی کار می کنند معمولاٌ بی صداتر هستند.

ثبات و پایداری تردمیل: دستگاه را پیش از خرید و در فروشگاه امتحان کنید تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید.در هنگام دویدن روی دستگاه نباید لرزش و عدم تعادلی در آن احساس کنید.دستگیره ها در تردمیل باید دارای استحکام کافی باشند تا هنگام نیاز بتوان به راحتی از آن استفاده کرد.دقت کنید که طول و عرض صفحه تردمیل به اندازه ای باشد که امکان و فضای کافی فعالیت را به شما بدهد مثلا در حین دویدن که گامهای بلندتری برمی دارید یا برای افراد قد بلندتر طول دستگاه نکته حائز اهمیتی ست.

سعی کنید تردمیلی که انتخاب می کنید دارای برنامه های تمرینی از پیش تعیین شده باشد به این ترتیب هم در حالت های استاندارد تری تمرین می کنید و هم دچار خستگی ناشی از تمرینات تکراری نمی شوید.تنظیم سرعت و شیب دستگاه از روی پنل آن و مشاهده ضربان قلب و مسافت طی شده و مدت تمرین در مانیتور آن امکانات اولیه یک تردمیل خوب است .اگر دستگاه جای نگهداری بطری آب یا وسایل مورد نیاز دیگر مثل حوله را نیز داشته باشد دسترسی راحت تر و بهتری دارید.شما با کمک گرفتن از تجربیات یک مربی خوب می توانید از تمرینی ایده آل و بدون مشکل لذت ببرید.اما اگر به این موارد دسترسی ندارید می توانید با استفاده از کتاب یا ویدئوی راهنمای تمرینات با نحوه و شدت صحیح تمرین در هر دوره آشنا شوید.

صدای دستگاه: حتماٌ هنگام خرید تردمیل به این نکته توجه داشته باشید که قصد استفاده از آن را در کجای خانه و چه زمانی دارید .اگر هنگام ورزش می خواهید تلویزیون تماشا کنید یا قصد دارید زمانی ورزش کنید که سایر اعضای خانواده خواب هستند سر و صدای آن نباید به گونه ای باشد که نتوان در این مواقع از آن استفاده کرد.

فضای مورد نیاز: حتما مکانی که قصد قرار دادن تردمیل در آن را دارید اندازه گیری کنید زیرا ممکن است مدلی که در فروشگاه به نظر شما کوچک است در مکان مورد نظر شما جای نگیرد و حتما به جا به جا کردن آن نیز دقت داشته باشید.

مقایسه تردمیل های موتور دار و بدون موتور: بدلیل اختلاف قیمت زیاد بین تردمیل های موتور دار و تردمیل های معمولی برخی از افراد ترجیح می دهند تردمیل معمولی و با قیمت پایین تر را خریداری کنند.غافل از اینکه این تردمیل ها دارای مشکلات زیادی می باشند. تردمیل بدون موتورمعمولا اگر در وضعیت بیشترین حد شیب خود نباشد قابل جابه جایی نیست و در حین حرکت نیز قابلیت تنظیم شیب را ندارد.همچنین نسبت به نوع موتور دار از قدرت و استحکام کمتری نیز برخورداراست.

تعیین هدف در استفاده از تردمیل: شما باید پیش از شروع تمرینات خصوصاٌ در اجرای برنامه های طولانی مدت تعیین هدف کنید یعنی مشخص کنید که هدف شما از اجرای این تمرینات کاهش وزن است ؟یا آماده کردن بدن برای شرکت در مسابقات؟ یا هدف بدنسازی و تولید عضله دارید؟شاید هم برای تمدد اعصاب و دوری از تنش ها ورزش می کنید.

اگر سعی کنید اهداف خود را کاملاٌ تعیین نمایید و در صورت امکان آن را مکتوب کنید و طبق آن برای فعالیت خود برنامه ریزی کنید راحتتر و سریع تر پیشرفت خواهید کرد.اگر هدف شما بلند مدت است و دستیابی به آن طولانی ست.حتما آن را به اهداف کوتاه مدت تر تقسیم کنید که دسترسی به آن راحت تر باشد و انگیزه ادامه تمرینات را داشته باشید.مثلا اگر قصد دارید در مدت یکسال 10 کیلو کاهش وزن داشته باشید،تصمیم بگیرید که در هر ماه 1 کیلوگرم وزن کم کنید در این صورت برای خود هدف یک ماهه تعیین کرده اید که دستیابی به آن نیز ساده تر است.

پس تعیین هدف در انتخاب و نوع تمرین و رسیدن به آن بسیار موثر است.

بعضی از اهداف تمرین با تردمیل به شرح زیر است:

- کاهش استرس و تنش روزانه
- کالری سوزی و کم کردن وزن
- تناسب اندام و عضله سازی
- افزایش سطح انرژی بدن
- بالابردن کیفیت فعالیتهای ورزشی
- افزایش توانایی بدن و قلب وعروق
- حفظ کردن وزن مناسب بدن
- تقویت عضلات ران و پا
- اصلاح کیفیت و برنامه خواب


  • آخرین ویرایش:چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

فواید بازی بیلیارد..........یکشنبه 15 مرداد 1396

اصطلاحات بیلیارد..........یکشنبه 15 مرداد 1396

مزایا و معایب استفاده از دستگاه های بدنسازی..........چهارشنبه 31 خرداد 1396

آیا تمرین با توپ بدنسازی به کم کردن وزن کمک می کند؟..........چهارشنبه 31 خرداد 1396

ورزش های کالری سوز را بشناسید!..........دوشنبه 1 خرداد 1396

تفاوت استفاده از شیب و سرعت تردمیل و ترکیب آنها در تمرینات..........دوشنبه 1 خرداد 1396

لاغری با تردمیل در یک ماه..........دوشنبه 7 فروردین 1396

آب کردن چربی شکم با تردمیل..........دوشنبه 7 فروردین 1396

تفاوت بدنسازی و فیتنس چیست؟..........دوشنبه 2 اسفند 1395

دستگاه های موثر در چربی سوزی..........دوشنبه 2 اسفند 1395

تردمیل و دوچرخه نه فقط برای ورزش بلکه برای تسکین درد!..........شنبه 2 بهمن 1395

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟..........شنبه 2 بهمن 1395

ورزش بر روی تردمیل یا دوچرخه ثابت در زمستان..........سه شنبه 21 دی 1395

تردمیل و تحمل وزن بدن..........سه شنبه 21 دی 1395

قبل از انتخاب تردمیل بخوانید..........یکشنبه 28 آذر 1395

همه پستها