تبلیغات
تردمیل باشگاهی - با دویدن بر روی تردمیل 15 سال عمر خود را بیشتر کنید!

محققان بر این باورند که دویدن به صورت روزانه به مدت 30 دقیقه، 15 سال عمر انسان را افزایش می دهد و این طول عمر بدون شک با سلامتی همراه خواهد بود. همانطور که می دانید دویدن مانند ایروبیک، یک ورزش هوازی است و انجام آن باعث متابولیسم بدن را بهتر می کند. هر چه سن بیشتر می شود، متابولیسم کاهش می یابد؛ به همین دلیل با افزایش سن، با اضافه وزن مواجه می شویم. ورزش منظم از کندی متابولیسم جلوگیری خواهد کرد. همچنین ورزش حجم عضلانی را بیشتر می کند و عضلات نیز سوخت و ساز را افزایش می دهند. یعنی شما هر چه بیشتر ورزش کنید بدن تان عضلانی تر خواهد شد و همین عضلانی شدن، روند کاهش وزن وتناسب اندام را سریع خواهد کرد. بافت عضلانی انرژی بیشتری در اختیار انسان می گذارد.

این روزها به دلیل نامساعد بودن آب و هوا و مشغله های کاری فراوان، اغلب مردم فرصت ندارند، برای ورزش به محیط مناسبی بروند؛ به همین خاطر ما ورزش با دستگاه های هوازی خانگی را توصیه می کنیم؛ داشتن یک تردمیل خانگی ، این امکان را به وجود می آورد که شما در هر زمان که فرصت یافتید به ورزش بپردازید و از فواید بی شمار آن بهرمند بشوید.

با دویدن بر روی تردمیل 15 سال عمر خود را بیشتر کنید!

ورزش انسان را جوان نگه می دارد؛ زیرا سبب می شود پیری در سلول ها و حتی کروموزم های بدن به تعویق بیفتد. با بالا رفتن سن کروموزوم ها کوتاه ترمی شوند؛ انجام ورزش منظم از این کوتاه شدن برای مدتی جلوگیری می نماید و دقیقا به همین علت طول عمر افزایش می یابد. ضمن این که فعالیت ورزشی کیفیت زندگی را نیز بهبود می بخشد.

هر چه انسان به میان سالی نزدیک تر می شود، مقدار چربی که در ران ها و باسن تجمع پیدا کرده بودند به سمت شکم می روند. چاقی شکمی بدترین نوع چاقی محسوب می شود؛ زیرا چربی های شکم احتمال ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. انجام ورزش هوازی، بیش از هر چیز سبب کاهش چربی شکم می شود.

دویدن بر روی تردمیل یا سطح زمین، باعث ترشح هورمون اندروفین خواهد شد و این ماده استرس هاس روانی و اضطراب را کاهش می دهد. دویدن به اندازه ورزش یوگا، برای بدن آرامش بخش است. بر روی تردمیل شما می توانید بر ضربان قلب و تنفس خود متمرکز بشوید و این بر سلامت روحی و جسمی تاثیر به سزایی دارد.

با بالا رفتن سن حافظه انسان کندتر عمل می کند. ورزش هوازی به طور منظم ومستمر اندازه هیپوکمپوس مغز را که با حافظه ارتباط دارد، بیشتر می کند و مهارت های مغزی بهتر می شوند که در اصطلاح می گوییم مغز تیز شده است.

قلب یک بافت عضلانی است و مانند همه عضلات بدن در اثر بی تحرکی دچار ضعف می شود؛ در نتیجه خون رسانی به ارگان های بدن با زحمت انجام می شود. این مسئله باعث خستگی و ایجاد حس ناتوانی در بدن می شود. انجام تمرینات ورزشی حتی در سطح متوسط، مانند راه رفتن بر روی تردمیل وضعیت قلبی – عروقی را بهبود می بخشد و اکسیژن رسانی به بافت ها را بیشتر می کند، بنابراین احساس خستگی ناشی از کمبود اکسیژن از میان می رود. البته فواید ورزش به حس شادابی و سرزندگی محدود نمی شود؛ این فعالیت منظم خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا حدود زیادی کم می کند و مانع فشار خون بالا، بالا رفتن تری گلیسرید و ایجاد لایه چربی در سرخ رگ و مسدود شدن آن می گردد.

در واقع ورزش، جریان خون را در بدن بهتر می کند. با بالا رفتن سن، فقط انعطاف پذیری بدن را کم نمی شود، بلکه انعطاف پذیری شریان ها و عروق نیز کمتر می گردد؛ در نتیجه انقباض و انبساط رگ های حاوی اکسیژن و خون، به سادگی انجام نمی گیرد و اکسیژن به اندازه کافی به مغز و عضلات و حتی قلب نخواهد رسید؛ این مسئله فشار خون را بالا می برد و قلب به سختی کار خود را ادامه می دهد. ورزش فشار خون را پایین می آورد و سبب می شود قلب با هر پمپاژ خون بیشتری را در رگ هاه به جریان بیندازد؛ در نتیجه چربی رسوب شده در رگ ها از بین می رود. پس از دویدن انجام حرکات کششی به انعطاف پذیری رگ ها بسیار کمک می کند.

مهم نیست اینک چند سال دارید ، با شروع ورزش از همین امروز، می توانید خود را جوان تر کنید؛ به طوری که در چند سال آینده هیچ کس نمی تواند سن دقیق شما را حدس بزند.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

فواید بازی بیلیارد..........یکشنبه 15 مرداد 1396

اصطلاحات بیلیارد..........یکشنبه 15 مرداد 1396

مزایا و معایب استفاده از دستگاه های بدنسازی..........چهارشنبه 31 خرداد 1396

آیا تمرین با توپ بدنسازی به کم کردن وزن کمک می کند؟..........چهارشنبه 31 خرداد 1396

ورزش های کالری سوز را بشناسید!..........دوشنبه 1 خرداد 1396

تفاوت استفاده از شیب و سرعت تردمیل و ترکیب آنها در تمرینات..........دوشنبه 1 خرداد 1396

لاغری با تردمیل در یک ماه..........دوشنبه 7 فروردین 1396

آب کردن چربی شکم با تردمیل..........دوشنبه 7 فروردین 1396

تفاوت بدنسازی و فیتنس چیست؟..........دوشنبه 2 اسفند 1395

دستگاه های موثر در چربی سوزی..........دوشنبه 2 اسفند 1395

تردمیل و دوچرخه نه فقط برای ورزش بلکه برای تسکین درد!..........شنبه 2 بهمن 1395

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟..........شنبه 2 بهمن 1395

ورزش بر روی تردمیل یا دوچرخه ثابت در زمستان..........سه شنبه 21 دی 1395

تردمیل و تحمل وزن بدن..........سه شنبه 21 دی 1395

قبل از انتخاب تردمیل بخوانید..........یکشنبه 28 آذر 1395

همه پستها